Blog 2.0

Jaaa, daar issie dan!

Mijn vernieuwde blog in de nieuwe stijl!

Naar aanleiding van de poll op de Facebookpagina van Dana Photography, ben ik gaan nadenken over een nieuwe stijl voor mijn blogs.

Jullie gaven in de poll duidelijk aan dat jullie graag fotografie tips willen zien in mijn blogs.

Ik ga vanaf nu elke maand in de blog een paar tips met jullie delen zodat jullie ook zelf aan de slag kunnen gaan met je eigen fotocamera.

Want iedereen kan leren om goede foto's te maken!

Zelf heb ik alleen een basiscursus gevolgd en de rest heb ik geleerd door heel veel te oefenen en uit te proberen.

Naar aanleiding van de tips die ik jullie geef, volgt er ook een challenge (uitdaging/opdracht).

Wanneer je de challenge uitvoert, maak je kans om een leuke prijs te winnen. (korting, cadeaubon, etc.)

Welke camera kan ik het beste kopen?

Dit was één van mijn eerste vragen toen ik besloten had om meer te gaan doen met fotografie.

Tot nu toe had ik alleen maar foto's gemaakt met mijn telefoon.

Het belangrijkste om te weten is dat uiteindelijk het type camera niet alleen bepalend is voor het maken van een goede foto.

De uiteindelijk foto wordt gemaakt door de fotograaf... jij dus!

Natuurlijk spelen de kwaliteit en mogelijkheden van je camera en objectieven hierin een rol, maar met een super-dure spiegelreflexcamera maak je niet meteen mega professionele foto’s.

Mijn eerste spiegelreflexcamera was een Canon 800D.

Ik moet zeggen dat ik dit een zeer fijne eerste camera vond en daarom ben ik ook niet meer overgestapt naar een ander merk.

Op dit moment gebruik ik de Canon 80D met een 50mm 1.8 lens.

Ik ben helemaal in love met deze combinatie! Je kunt er ontzettend veel mee en doordat deze lens géén zoomfunctie heeft, word je gedwongen om zelf na te denken over de compositie.

Deze lens is ook heel geschikt om de bekende dromerige foto's te maken, waarbij de achtergrond wazig is.

Wanneer je besluit een camera te willen kopen, denk dan vooral eerst na over wat je wilt gaan fotograferen.

Als je de camera wilt gebruiken voor vakanties en dagtripjes, dan zul je een andere camera nodig hebben, dan wanneer je bijvoorbeeld in een fotostudio wilt gaan fotograferen.

Voor elke situatie of omgeving kan weer een andere lens handig zijn.

Laat je daarom goed adviseren bij een goede fotozaak, zoals bijvoorbeeld Kamera Express.

Challenge van de Maand

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en de foto's die jullie zelf maken!

De eerste challenge zal dan ook in het teken staan van het fotograferen van je eigen omgeving.

Laat me een foto zien die je onlangs hebt gemaakt bij je thuis.

(of in de directe omgeving van je huis)

Denk hierbij aan foto's van bijvoorbeeld je kinderen, huisdier of je mooie tuin.

Degene met de mooiste/leukste foto zal een hele aantrekkelijke korting winnen voor een fotoshoot!

Meedoen is simpel:

1. Zet jouw mooiste/leukste foto op je Social Media account

2. Typ daarbij: #ChallengeDanaPhotography

3. Tag mij in je bericht!

Instagram: @dana__photography__

Facebook: @danavdheuvel

Ik kijk uit naar jullie mooie plaatjes!

Doe je mee???

Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Dana Photography I Helmond I Netherlands 
BTW ID NL002191066B94
Alle prijzen zijn inclusief BTW
& Prijswijzigingen onder voorbehoud
© 2020 by Dana van den Heuvel